Kodėl įmonės ir vadybininkai vengia CRM?

Ar tiesa, kad pardavėjai nekenčia CRM ir nori bet kokia kaina to išvengti? Ir jei taip, kokios to priežastys?

Sakykime, jog jūsų įmonė įsidiegė CRM sistemą, kad pritrauktų daugiau klientų ir išliktų konkurencinga šiuolaikiškoje ir reiklioje verslo aplinkoje. Jūs žinote, jog sistemos automatizavimo galimybės leidžia sumažinti laiką, kurį dažnai praleidžiate prie varginančių duomenų suvedinėjimų. Nors jūsų akimis CRM sistemos įdiegimas yra naudingas, jūsų pardavimo komandos nariai tai gali traktuoti kaip nereikalingą jų darbo tvarkos pakeitimą. Kai kurie gali teigti, kad duomenų įvedimas į CRM yra erzinanti veikla, kuri trukdo puoselėti santykius su klientais.

Ir tai yra ne vienintelė priežastis kodėl pardavimų vadybininkai ir įmonės vengia įsidiegti CRM:

Pirmenybę teikia nusistovėjusiems metodams

Daugelis pardavimų vadybininkų mano, kad naudoti skaičiuokles (pvz.: Excel) yra daug paprasčiau nei CRM. Kadangi jie yra įpratę naudotis jomis, jiems sunkiau pereiti prie naujos sistemos. Pardavėjai dažnai mano, kad visa informacija, kaip kliento vardas, kontaktinis numeris ir el. paštas, yra skaičiuoklėje ir nėra prasmės naudotis CRM sistema. Tačiau jie dažnai pamiršta ir tai, jog geras CRM yra pritaikytas pakeisti Excel skaičiuokles ir turi galimybę be jokių apribojimų, perkelti visus, su klientais susijusius duomenis į CRM sistemą.

Manoma, kad duomenų įvedimas yra daug laiko reikalaujantis procesas

Daugelis pardavėjų mano, kad duomenų įvedimas užtruks labai ilgai, todėl laiką maloniau skirsto įprastai su pardavimais susijusiai veiklai. To pasekoje, jūsų pardavimų komandos nariai, ypač tie, kurie yra pripratę prie senos sistemos, gali nesuvokti CRM sistemos įdiegimo vertės jūsų įmonėje. Be abejonės, prireiks laiko norint išmokti naudotis CRM sistema, tačiau adaptacijos laikotarpiui praėjus ir jūsų pardavimų komandos nariams pasijutus komfortabiliau, šis sprendimas taps daug efektyvesnis nei individuali kiekvieno pardavėjo sistema.

CRM yra pernelyg sudėtinga naudoti

Kita priežastis, labai glaudžiai susijusi su aukščiau minėta, yra ta, jog daugelis pardavimų vadybininkų mano, kad CRM sistemos veikimas yra pernelyg sudėtingas. Žinoma, kad taip nenutiktų, labai svarbu pardavimų komandai suteikti CRM mokymus, kad darbas vyktų sklandžiai ir efektyviai. Taip pat verta nepamiršti, jog dauguma CRM sistemų yra kuriamos taip, kad būtų kuo patogesnės ir paprastesnės vartotojui. 

CRM skirtas tik didelėms įmonėms

Mažos ir vidutinio dydžio įmonės dažnai galvoja, kad CRM sistema yra sukurta tik didelėms įmonėms. Jos mano, kad turi ne tiek daug procesų, todėl susitvarkyti su viskuo gali ir be CRM. Tačiau, mažos įmonės dažniausiai nežino potencialios CRM naudos, kuri leidžia optimizuoti ir automatizuoti visus verslo procesus. Tad laikui bėgant, CRM atsiperka su kaupu.

Įmonės nenori į CRM investuoti didelius pinigus

Dažna įmonė mano, jog norint įsidiegti CRM sistemą reikia investuoti pakankamai nemažai, tačiau tai nėra visiška tiesa. Renkantis Cloud Based (debesijos) CRM, jūsų piniginė tikrai stipriai nesuplonės. Paprastai “Cloud” CRM reikalauja minimalių išankstinių investicijų arba jų nereikalauja visiškai, nes viskas vyksta nuomos principu. Šio tipo CRM yra daug patogesnis naudotojams, nes yra pasiekiamas iš bet kokio įrenginio. Taip pat dažnai Cloud Based CRM turi ir mobiliąsias aplikacijas – tai palengvina kasdienių užduočių stebėjimą ir valdymą, net kai esate ne biure ar ne prie kompiuterio.

Sekantis straipsnisON-PREMISE VS. CLOUD
Ankstesnis straipsnisPriežastys kodėl patirtis klientų aptarnavime turi įtakos jūsų pardavimams